ÜRÜNLER

Bir Bakışta Asansör Tarihi

İşlev açısından asansörün ilk örneklerine Roma döneminde rastlanmaktadır.

17. yüzyılda bir Fransız mimarı olan Velayer, aşağı-yukarıya doğru çalışan dolaplara yeni bir sistem getirdi. Bir karşı ağırlığın yardımıyla dengede duran ve bir kolla çevrilerek hareket eden bu araca “uçan sandalye” adını verdi.

18 yy. başlarında New York’taki bir binanın iki katı arasına uygulanan ve hava basıncıyla çalışan asansör, insan gücü kullanılmadan çalışan ilk asansördür.

1867 yılında Edoux adında bir Fransız mühendisi, Uluslararası Paris Fuarı’nda sergilemek üzere yeni bir tip yük kaldırma makinası yaptı ve buna ‘assenceur’ asansör adını verdi.

Ancak sadece dış görünüm olarak asansörünüzü modernize etmeniz asansör modernizasyonu yerine geçmemektedir.Binanızda kullandığınız asansör kabininiz güvenli olmayabilir ve emniyet kriterlerini sağlayamaz durumda olabilir.Asansör modernizasyonunda asansörün bütün taşıyıcı süspansiyonları, fren tertibatlarının tamamı ile eksiksiz olarak yenilenmeli ve kabin içinde emniyet kapısı mutlak suretle tesis edilmelidir.

Ülkemizde ilk asansör, Pera Palas otelinde uygulanmıştır. 5 kişi/ 4DQ kg kapasiteli bu asansör, 1892‘den günümüze kadar kullanılmaya devam etmektedir.

Türkiye’de asansör imalatı ise 1960lı yılların ortalarından itibaren başlamıştır.

Sektöre Bakış

Türkiye’de 3.500 asansör firması vardır. Bunların bir çoğu merdivenaltı olarak tabir edilen yeterlilikten uzak firmalardır.

Türkiye’de halen kullanılan asansör sayısı 200 – 250 bin arasındadır.

2010 yılında Türkiye’de ortalama 20.000 asansör kurulumu yapılmıştır.

2010 yılında kurulumu yapılan asansörlerin % 20’si hidrolik asansördür.

Türkiye’deki mevcut asansörlerin % 25′i uygunsuz standartlara sahiptir. Bu nedenle denetimi güçlendirmek için 18 Mayıs 2009 tarihli Bakım ve İşletme Yönetmeliği yürürlüde girmiştir. Türkiye’deki asansörlerin sadece % 25’i yetkili kişi ve kuruluşlarca denetlenmektedir.

2011-2020 arasında ülkemizin konut ihtiyacı 7 milyondur.

Ortalama 40 – 50 daireden yaklaşık 150 bin binada toplam 300 – 400 bin adet asansöre ihtiyaç vardır.

Detaylara Git

Yürüyen Merdiven&Bantlar

Dünya metropollerinde insan trafiğinin en yoğun yaşandığı noktalarda, bugün SJEC yürüyen merdiven ve yolları kullanılmaktadır. SJEG, imzasını attığı yüksek teknoloji ürünleri ile günümüz yaşamının yüksek temposunda işlev, estetik ve güvenliği bir arada sunan üstün bir teknoloji markasıdır.

2008 Pekin Olimpiyatları, 2010 Shangay Dünya Expo Fuarı, 2011 Asya Oyunları ve dünyanın bir çok metro projesinde tercih edilen SJEG, sahip olduğu uluslararası üretim sertifikasyonları ile gerçek bir kalite güvencesidir.

DNV tarafından verilen IS09001, IS014000,0HSAS18001 ve SA8000 belgeleri, SJEG ürünlerinin ne kadar doğru tercihler olduğunu belgeler niteliktedir. Bunun yanısıra Avrupa Birliği yönergeleri doğrultusunda GE ve EMC SLV normlarına sahip SJEG ürünleri, TÜV ve Rus Maden ve Sanayi Teknoloji Denetleme Bürosu PUBEE belgelerine de sahiptir.

Dünyanın bir çok noktasında 24 saat içerisinde milyonlarca insana hizmet verebilme garantisine sahip SJEG Yürüyen Merdiven ve Yolları, bugün 70 ülkede tercih edilmektedir.

Katlar

Döşeme plakaları bitmiş döşemeyle aynı seviyede olur ve altındaki makine alanlarına erişime izin vermek için ya menteşeli, ya da sökülüp takılabilir yapılr. Tarak plakası, sabit kat ile hareketli basamak arasındaki parçadır. Tarak dişlerinin basamaklar üzerindeki çıkıntılar arasına girebilmesi için hafifçe aşağı doğru eğimlidir. Tarak dişlerinin ön kenarları çıkıntıların yüzeyinin altındadır.

Sahanlık

Sahanlık, alt ve üst katlar arasındaki boşluğu birleştiren mekanik bir yapıdır. Sahanlık, esas olarak, tabanda ve üst kısmın hemen altındaki enlemesine kenetlerle birleşen iki yan bölümden oluşan içi boş bir kutudur. Sahanlığın uçları beton veya çelik desteklere dayanır.

Raylar

Ray sistemi sahanlık içinde kurulur ve basamakları sonsuz bir döngü içinde çeken basamak zincirine kılavuzluk eder. İki ray vardır : biri basamağın önü için (basamak tekerleği rayı), diğeri de basamağın arka tekerliği içindir (arka tekerlek rayı). Bu rayların nispi pozisyonu basamakların tarak plakası altından çıkarak merdiveni oluşturmasına ve sonra tekrar sahanlığın içine girmesine sebep olur. Üst kattaki geri dönü? rayları, basamakları üst kısım etrafında döndürerek tekrar zıt yönde harekete başlatır. Bir üst ray, basamak zinciri kendi üzerinde geri döndürüldüğünde arka tekerleklerin yerinde kalmasını sağlar.

Detaylara Git